uszczelnianie chłodnicy

Awaryjne uszczelnianie chłodnicy

uszczelnianie chłodnicy

Być może nie każdy kierowca zdaje sobie z tego sprawę, lecz używany w jego samochodzie silnik generuje ogromne ilości ciepła. Żeby nie doprowadzić do jego przegrzania i awarii, wyposażony jest on w układ chłodzący, który odbiera wydzielone ciepło i schładza jednostkę napędową. Problem robi się jednak wtedy, gdy układ ten jest nieszczelny. Co w takiej sytuacji powinno się zrobić?

Jak działa układ chłodniczy w samochodzie?

Jeśli chce się zrozumieć, jak powinno się postąpić w przypadku rozszczelnienia się układu chłodniczego, najpierw warto się dowiedzieć tego, jak on tak naprawdę działa. A jak się okazuje, jest to bardzo proste.
Najważniejszym elementem jest w tym wypadku chłodnica, która wypełniona jest specjalnym płynem chłodniczym. Jest on tłoczony aż do silnika i odpowiednimi kanalikami przez niego przepuszczany. Płyn odbierając wysoką temperaturę, nagrzewa się i gorący trafia do chłodnicy. Następnie w niej wytraca ciepło i ponownie trafia do silnika.

Jakie są objawy rozszczelnienia się chłodnicy?

Jak zatem widać po powyższym opisie, układ chłodniczy jest obiegiem zamkniętym, a jego działanie opiera się na szczelności i stałym poziomie płynu chłodniczego. Jeśli więc układ ten się rozszczelni, a płynu zacznie ubywać, najpewniej w bardzo krótkim czasie dojdzie do sytuacji, gdy silnik zacznie się przegrzewać. Zaobserwować to będzie można na odpowiednim wskaźniku na desce rozdzielczej. Po przekroczeniu krytycznej temperatury komputer silnika może go nawet wyłączyć.

Jak przeprowadzić uszczelnianie chłodnicy?

Kluczem w przypadku usunięcia tej awarii jest więc po pierwsze uszczelnienie chłodnicy, która najczęściej ulega uszkodzeniu, a następnie uzupełnienie płynu chłodniczego. Jak to zrobić?
Zdecydowanie najprostszym rozwiązaniem jest użycie specjalnego uszczelniacza, który powinno się wlać do chłodnicy. Ten wraz z płynem chłodzącym zacznie przedostawać się do miejsca, w którym obecna jest nieszczelność, a następnie ją wypełni. W ten sposób chłodnica zostanie uszczelniona. Po tym działaniu nie pozostanie już nic innego, jak tylko dolać płynu chłodniczego i uruchomić silnik.

Related Post